Thursday, November 17, 2011

Syukur Untuk Hari Ini..

Masyaallah..rasa berdosa sangat..sebab apa?sebab terlalu banyak mengeluh dalam kehidupan nih..bila sedikit diuji terus terasa ujian tu sangat berat untuk dipikul..terus mempersoalkan kenapa Allah uji saya?kenapa tak orang lain?astaghfirullah..


Saya rasa insaf lepas baca entry dari blog Adik Wilma nih..rasa terpukul sangat2..bila diuji kita selalu kira berapa kerap sudah kita diuji..tapi bila diberi nikmat..tak pula kita hitung..malu pada Allah..dahla tak habis2 meminta..suruhan dan laranganNya?masih lintang pukang..:(


Maka saya nak cuba kira syukur saya untuk hari ini untuk menyedarkan saya bila saya terasa lemah..

1) Syukur dapat menunaikan solat Subuh seperti biasa..walaupun lambat bangun hari ni..tido lah lambat lagi..huhu

2) Syukur dapat tengok wajah2 family kesayangan

3) Syukur ada air yang bersih untuk mandi

4) Syukur ada banyak baju untuk dipilih dan pakai

5) Syukur ada letrik untuk iron baju

6) Syukur cuaca harini cerah..dapat pergi kerja tanpa basah

7) Syukur masih ada kerja..

8) Syukur masih ada duit

9) Syukur dapat beli nasi ayam halia, kerabu kaki ayam dengan sambal belacan pagi tadi

10) Syukur buat kerja yang saya suka hari ni..issued cheque, payment voucher, cash bill, printing, filing, copying..heee..

11) Syukur dapat makan dengan tangan kanan

12) Syukur ada air percuma di ofis

13) Syukur ada internet buat hilang boring

14) Syukur ada speaker buat dengar lagu2 penguat semangat..:)

15) Syukur bila bos pesan kalo turun beli lunch dekat kedai K.Zah kat bawah, bos soh gitaw masuk buku..cukup bulan kampeni bayar..huhu..segan pulak tak pernah buat macam tu..


Syukur..syukur alhamdulillah..banyak lagi syukurnya..tapi tak terjangkau dek akalku Ya Allah..walaupun nampak kecil dan remeh bukankah itu nikmat yang patut kita syukuri?


Terima kasih Allah..:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...