Tuesday, December 21, 2010

saya rampas suami orang!

hurmmm..berani tak saya?gila tak?hehehe..owh..saya sendiri pon ngeri dengan tajuk tuw..tapi siyes penah tejadi taw..rasa bila ingat2 balik cam kelakar n rasa tak caya lak..eh..saya bukannya spesis macam tuw kot..kisah ni dah hampir 6 taon dah blalu..tapi tetiba lak teringat..so..y not share kan?jadik iktibar..

masa tu saya baru abis spm..jadi biasala budak tunggu result memang takder keje la nak buat..sekolah pon da abes..time tu kakak saya pon tengah tunggu result stp n sepupu saya jugak..jadi kakak saya(K.ja) yang dok shah alam nun ajak la weols pegi sana carik2 duit poket untuk sambung belajar kan..mujur my mum bagi..

da sampai sana..payah gak la nak dapat keje..memang kilang banyak..tapi ramai yang taknak amik budak spm sebab takut kena panggil plkn kan masa tu..kami bertiga(saya,kakak,sepupu), jadi sorang tak dapat sumer pon tak nak..kira cam taknak bepisah la gituw..dekat 2 bulan gak la dok melangut jer kat kL/shah alam tuw @ bahasa kami kL jer..last2 kami dapat kerja kat kilang kopok lekor dekat seksyen 27 tu jer..jalan kaki je g keje..taktaw lak ada kilang kopok kat kL..hoho..masa tu keje best..ramae kawan2..budak laki giler2..bangla indon sumer ada..yang uli tepong kalo tak iwan budak shah alam, adalah encik bangla yer..hahaha..gelik!tapi yang tak bestnya gaji kurang dari sejemput..ok..kami berenti serentak tiga2..hehe..

lepas benti keje tu..K.ja soh g usha dekat restoran area flat tu..restoran mak aji..kalo saper2 dok area tu tawla..makanan murah giler..dan kami dapatla keje kat restoran tuw..dye tak jual masakan panas..biasanya time pagi n tengahari ramae la orang..jadi tak perlu ambil order segala..tugas saya betenggek kat dapur jer..yer..memang tak suka..tapi better than layan2 customer..hua2..kadang2 time barang2 takder ker aper saya kena jugakla pegi kedae runcit sebelah2 restoran tu..selalu ulang alik nak kena lalu depan kedai besi paip la,kedae gunting la,kedae top up la..jadi da selalu dok lalu lalang maka aderla orang pehatikan saya ghupenyer..

satu hari tuw saya g kedae nak beli aper tah..time saya balik tuw tiba2 laki india yang kat kedae gunting tu panggil saya..saya tak pegi tapi saya toleh n dia datang..dalam ati kenapa la pulak keling ni..cam biasala kena senyum kan jiran tetangga..takut diapa2kan pon yer jugak..huuu..tiba2 dye hulur saya 1 keping kertas yang da digulung2 gitu..kepala hotak da agak dah.tapi berkata..owh...iyeekkkk..takkan keling ngorat haku..lepas dia bagi tu dia tunjuk ada sekor mamat kat kereta depan kedae dia..dia tu yang bagi..omg!hensem jugak..hahaha..jepon looks gitu..tapi saya masih cover..tak mungkin jatuh chenta...sebab saya da bepunya time tu..tetttttt!

balik kedae saya buka la kertas yang macam begumpal tu,ada tertera nama n no telefon..apa ek nama dia..da luper..tapi sedap jugakla didengar..balik keje..saya try sms dia..ok yer..time tu baru 18!gedik!tak sedar diri da bepunya konon2!haha..ok saya sms dia dengan niat nak berkawan..haaa..tu jerla modalnya..ok..memang saya bekawan dengan dia..dia jarang2 jer cal..sms jerla..tu pun takla 24 jam..hey..sapa kao nak kena sms 24 jam?masih ingat boipren masa tu wokeh?..:p

saya kawan ngan dia tapi dia tak pernah ajak saya kelua.cam pelik la jugak..saya pon tak kesah..tapi tak pernah berdepan ngan dia ni..camana cara cakap depan2 nya..dengar dalam telepon jerla..oh yer..katanya dia orang kelantan..saya lagi la suka jumpa 'gu' 1 negeri ni..memang dialek dia kelantan habes la..kelantan ker?huhu..bila lame2 tuw 1 hari tu dia ada la ajak saya kelua..tapi malam..teng3!jadi saya tolak la..saya takbley kua malam maaa..lagi2 ngan kamu saya taktaw saper...saya mintak dia datang restoran tu..dia kata soh tunggu dia datang lambat ckit..tapi last2 tak datang pon..jadi kami tak penah jumpa la lepas dari hari tu..

lepas tu kami da jarang2 kontek..sampaila saya da balik kampung..tiba2 saya saya dapat cal dari no tak dikenali..masa tu saya kat dapur tengah masak2 makan malam..saya jawab la..suara pempuan..cam kakak2 da gitu..dia bagi salam saya jawab..suara dia ada la nada tegas ckit..tapi tak garang..dia tanya saya kenal ker nama bla3 tu..saya cakap kenal..dia tanya da lame ker kenal,hubungan sumer bape kali jumper..haaaaiiikk??siapakah kakak itu?ok..siyes saya cakap tak panik langsung..nak gelak jer..sebab saya takder ati pon dekat laki tu..

lepas dia soal siasat saya..then baru kakak tu gitaw dia siapa."SAYA ISTERI DIA".oh what?aku kawan ngan laki orang??hisshhh..kakak tu gitaw lagi nama laki tu bukan 'bla3'..tu NAMA ANAK DIA????hoohh..nama dia lain..DIA ORANG SABAH bukan kelantan macam yang dia cakap..wife dia tu orang kelantan rupenya..haishh..ya Allah..gila betol jantan gitu..tipu idup2..aperla yang dia dapat pon..bengang jer..kakak tu pesan jangan ganggu suami dia lagi..kalau tak kesian dekat dia tolong kesian dekat anak2 dia..ada 3 orang semua???dia bagitau lagi selama ni dia yang dok sara laki dia..si laki durjana tu tak keje pon...haduuu..dihempuk kepala saya dengan sumer tu..pening jap..tapi saya tak gelabah walaopun tekejut..

saya cakap elok2 dengan kakak tu saya taktaw pon sumer tu..saya tak penah jumpa pon dia kecuali masa keling tu bagi kontek aritu..saya cite dari awal sampai akhir..saya tak minat pon dengan laki dia..saya minta maaf dengan dia..salah saya ker???huhu..lepas dari hari tu..memang saya tak kontek2 dah..siyes teringat yang wife dia cakap sara laki dia selama ni..hoiiii...rupenyer nak ngorat orang nak soh orang sara dia??huh!mujur saya tak tertipu...saya cerita dekat family dyorang pon tak sangka..bley gelak jugak sebab saya kena tipu..huiii..n suruh saya berhati2 pilih kawan lepas ni..takmo dah kutip yang tepi jalan catu..

pengalaman mematangkan saya..saya tak rampas laki orang lagi dah..hamboiii..pedih statement tu..kiranya dalam kes ni saya adalah sorang yang taktaw aper2..dan saya bernasib baik sebab bukan tangkap cintan pon dengan laki tak guna tu..takderla nak menyesal ape kan..bukan jenis saya,keturunan saya pon nak rampas2 hak orang..kau ingat kau hensem kau boleh buat orang sesuka hati???sedarla diri..tak kemana pon hensem tu..

uols2 semua yang masih bujang berhati2 laa lepas ni..takut terjerat nanti parah..nasib saya tak..ekekeke..bila teringat ni tepikir gak camner la life dia sekuarga skang..anak 3 6 taun lepas..sekarang?harap2 laki tu berubah la..jaga anak bini..bukan bini jaga dia n anak2...huh!bengang!



psstt...entry telebeyh panjang..showrii..:p..ikutkan panjang lagi..hik..hik..

15 comments:

Ayu Zarina said...

alahai..takut kak ayu baca kisah ana ni...

masa kak ayu praktikal kat kota bharu dulu pun, ader sore laki ore ni dok ngejah2 kak ayu...tapi kakak2 kat office tu bagi warning doh,..jangan dok layan sangat..sebab laki tu memang gataii giler...hehe


nasib baik ana tak terjerat

ZianaRazali said...

hurm..tula..mujur k.ayu kena warning awal2 dah..

kalo tak tejerat lah kita..ekekeke..

syukur~

Redbloodsnow said...

adoyaii...nasib baik dh terlepas n x terjerat kan. keji laki org tuh...huh

ZianaRazali said...

tu r zie..kalo tak da makan jerat da..hihi..

Tutup Blog said...

waaa.... pengalaman cenggini pun ader ker? takut nyer... hope tak terjebak la... scary giler!!

ZianaRazali said...

k.zura..
huu..memang scary giler..lepas ni nak cepat2 kawin la..hahaha..

Fazleyatul Aini said...

bangla uli tepong??
kene carik nama kilang tuh
hahahaha

ZianaRazali said...

aah Lya..cari jangan tak cari..haha..

Unknown said...

menakutkan betul

ZianaRazali said...

agaga..memang menakutkan..haha

Omar F. said...

nice blog....

ZianaRazali said...

Omar Faruqi..
thanks..:)

Cahaya Aina said...

skrg nih ana duk mn?alhamdulillah ana terlepas dr suami org tuh..susah kan..skrg nih laki org pun dh tk serupa laki org..hehe

ZianaRazali said...

sekarang dok kelantan jer kak..
aah..syukur xjadi mangsa..
laki orang jadi aper skang ni ek?kih3..

Anonymous said...

I do not even know how I stopped up right here,
however I believed this put up used to be good. I do
not recognize who you're but definitely you are going to a well-known blogger in case you aren't already.
Cheers!

Also visit my web blog home cellulite treatment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...